fredag 2 december 2011

En liten uppdatering

Bloggen lever. Det är bara det att vi har slappat det senaste och att det inte finns jätte mycket att berätta. Jag skulle kunna göra en snabb lista på saker som är mittemellan festliga att skriva om. Det blir nog punktform.

- Vi har tagit två dagar på Sheraton för att få lite sol o bad, det är även härligt att få lite julstämning av alla dekorationer när man ligger där vid poolen.

- Igår blev vi stoppade av militär med dragna automatvapen mitt i en brant backe. Den oerhört välbeväpnade pojken i militärkläder tyckte att det var en god idé att vår bil skulle fungera som vägblockad. Vår chaufför hade inget annat val än att lyda order varpå han vevade med ratten och vips så stod vi på tvären över två filer. Där blev vi stående en stund med militärer, med de mycket farliga vapnen dragna och redo, på ena sidan om oss och en lång rad arga bilister på andra sidan. Andra bilar vände och åkte åt andra håller men eftersom vi agerade vägspärr så var vi tvungna att stå kvar. Som tur var så försökte ingen ramma eller bomba oss. Efter en lång väntan släppte de oss vidare. Märkligt.

- Nu har familjerna till Johan och Martin flyttat in. Deras vittnen skall också bo här tydligen.

- Igår stannade jag hemma när Karin och Anna-Karin gick ut en sväng, vad Anna-Karin inte förväntade sig när hon kom hem var att jag i smyg hade möblerat om hela hennes sovrum och gjort en stor yta mitt i rummet där jag lagt en matta satt fram ett matsalsbord, dukat med en fin vit duk och tallrikar, glas, läskeblask, bestick och svenska flaggan. Jag hade även flyttat in tre pallar att sitta på kring bordet. Jag tror hon blev förvånad när hon skulle krypa ner i sängen kl 4 och hittade ett matsalsbord istället.

- Idag kommer herr och fru mammapappa och hälsar på oss. Det ska bli kul! De stannar en vecka.

- Blablabla det händer inte så mycket som är intressant att skriva om. I övermorgon åker vi utanför Addis. Vi ska till Langano (en stor sjö) och bada några dagar. Efter det kanske jag har mer att skriva om.

2 kommentarer:

  1. Oj!
    Det lät inte som någon trevlig action av militär! Tur att det gick bra med er iaf!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Anna (Elenores kompis...)2 december 2011 kl. 09:41

    Hej! Halkade in på bloggen via fejjan, fastnade och har nu läst typ hälften av inläggen :P Kan bero på att jag har alldeles för lite att göra en fredagmorgon som denna, kan också bero på att jag gillar ditt sätt att skriva och humorn! Sjukt spännande resa ni verkar ha iaf :)

    SvaraRadera