onsdag 12 oktober 2011

En vecka till avfärd

Då var det ungefär sex dagar kvar till avfärd. Det känns som jag har tusen saker att förbereda inför den 18e... checklista...
- tvätta
- shoppa
- packa
- söka artiklar
- fila på uppsatsen, och frågor till intervjuerna
- ta farväl av människor
- greja
- hålla på

blääää undrar när det skall sjunka in att man är på väg. Undrar hur fint internet kommer vara där nere, jag hoppas iaf jag skall kunna blogga ordentligt. När man är på savannen kan det ju bli svårt kanske... Boende är ju ordnat, vi kommer bo på the swedish evangelic mission på berget Entoto! Jag har bott där tidigare och jag gillar det mycket! Vi landar 21:00 den 18e oktober, gamla kära Kidist kommer och hämtar oss på flygplatsen vilket är skönt. Då slipper man stå o pruta på en taxi i 47 minuter innan man kan komma iväg, nyanlända svenskar är annars ett lätt byte för den erfarne taxikuriren i Addis. Det skall bli helt fantastiskt att få kommer ner och få följa i familjens fotspår lite. Morfar som bedrev sin forskning ute hos Oromo, mamma som skrev sin avhandling om traditionella barnmorskor i slummen i Addis och nu lilla Alexander som skall intervjua patienter och sjuksköterskor på Tikur Ambessa hospital.

Nästan påväg!

ps. Ni får hemskt gärna läsa och kommentera mina inlägg, alltid kul att veta om någon läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar