måndag 24 oktober 2011

Stilnoct

Jag funderade länge på vad dagens blogg skulle handla om. Jag har funderat kring vad som kan vara kul att höra för folk som sitter hemma på sina kammare och stirrar ut på hagel, regn och frost. Så slog det mig hårt att jag borde skiva en rad om våran kära vän Lotta som också bor här på guesthouset. Hon är här frivilligt och hjälper slavbarn på något vis. Men så kom jag på att den ända matnyttiga informationen om Lotta jag har är den jag just skrev och att hon tänker ta en Stilnoct® i natt.

Jag kanske kunde skriva en rad om vattenkranen i mitt badrum som inte går att stänga av.

Eller så skriver jag om duschen som skiftar mellan skållhett vatten och isbitar på eget bevåg och dessutom endast genererar en dropphastighet på 50drp/min.

Eller så kan jag skriva lite om kackerlackorna som lever la dolce vita i badrummet och i köket.

Eller så skriver jag om alla vänliga människor som kommer fram och vill prata med oss när vi traskar gatan ner.

Eller så skriver jag om när vi gick förbi ett stånd med papaya, och två vita damer i mitt sällskap (jag nämner inga namn) utbrister ”kolla vilka stora avokados”.

Eller så skriver jag om mina vilda taxiprutningar där jag inte alls kan enas med någon varken chauffören eller mig själv.

Eller så skriver jag om den fantastiska buffén vi åt på restaurang Fin Fine som är en jätte gammal och skev träbyggnad som serverar den bästa karian i världen (karia är en otroligt stark grön chilipeppar som gärna fylls med hackad lök och därmed bränner med en underskön hetta utan dess like).

Eller så går jag o lägger mig och läser Capirinia med döden.



5 kommentarer:

  1. Va fint ni har det! Jag vill också! Jag skulle kunna komma ner och försörja mig som papajaförsäljare!
    Va även fint att se en bild på min älskade Anna-Karin!

    Ha en fortsatt underbar studie/resa/upplevelse!

    Kramar från Karl!

    SvaraRadera
  2. Hola! Alexander du anar inte vilken lycka det är när du skriver här på bloggen. Det är liksom lite som julafton när man får följa er. Det låter läckert där nere. Håller med Karl om att det var riktigt mumma att få se en bild på finaste Anna-Karin. Jag vill också komma ner och vara papajaförsäljare eller skulle kunna tänka mig att knega extra som taxichaffis, allt bara för att få vara med er! Hoppas intervjuerna går bra också... kram från af

    SvaraRadera
  3. AF, vi åker ner! Jag kan inte vänta! Vi bara kör! En enkelbiljett till Adis Abeba! :)

    SvaraRadera
  4. Det påminner mig om en morgon när jag sovit första natten hos en kille jag var intresserad av i min ungdom o han sa på morgonen hoppas du gillar Kiwi till frukost o satte fram en avocado....jag höll god min avocado är ju också gott kram från Brännömamman

    SvaraRadera
  5. Hahahahaha Brännömamman: Du är så skön!
    Alex: Vad fina ni är på bilderna, det är så overkligt att se er där borta! Vilken underbar miljö! Hoppas ni har det bra och att ni inte jobbar ihjäl er. Vi tänker på er här hemma! Kram till er alla från Jolle

    SvaraRadera