måndag 17 oktober 2011

Imon är jag i Addis Abeba

Det pirrar lustigt någonstans mellan sternum och processus xiphoideus när jag sitter o funderar på morgondagen. Jag vaknade kl 4 i morse o kunde inte sova. Om inte allt för många timmar flyger vi till Afrika och skall leva den afrikanska drömmen... the land of opportunity! Jag är peppad och sugen på att få komma iväg. Har dock lite packning framför mig. jag har fått mycket tips på vad jag skall ha med, vissa tips har varit bättre än andra! :D Men addis är ju en storstad det finns det mesta där.

Det blir till att kliva upp vid 4 och klä på sig resekläderna och bege sig till Landvetter. Planet lyfter 7.35 om allt går som det ska, men innan dess skall man krama en massa människor och övertyga samma människor om att man kommer vara rädd om sig och inte ta några onödiga risker, att man inte skall mata hyenorna, bli kidnappad eller på annat vis hamna i så kallad knipa. Man skall ju gärna ta sig igenom säkerhetskontrollerna med, jag brukar ju alltid lyckas gömma metall på mig så jag får klä av mig alla kläder inför en stressad kö med turister, knarklangare och annat excentriskt pack. Tur att Anna-Karin och Karin är med och kan intyga att jag inte har med mig några pickadoller. De får helt enkelt avleda säkerhetsvakterna när jag smiter igenom med mina metallhängslen. Vi bör väl införskaffa något svenskt godis i form av Ahlgrens bilar eller dylikt när vi tagit oss in i självaste hjärtat av Lanvetter flygplats. Godiset är mest för syns skull dock. Från godis till boarding, snabb förflyttning ner till Frankfurt där vi får vänta några timmar, sedan flyger nästa flygplan ner oss till Bole Airport i Addis Abeba. Under flygresan ner siktar vi på att skriva färdigt uppsatsen så att vi bara kan klippa o klistra in lite intervjuer när vi väl kommit fram. På så sätt kan vi hänga på savannen resten av tiden innan vi skall bege oss hemåt.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att ni får en trevlig, lärorik och spännande resa! Ska följa din blogg!

    SvaraRadera
  2. tack! jag tror det kommer bli lärorikt, trevligt och spännande så det räcker o blir över =)

    SvaraRadera
  3. Hej alexander! Här sitter jag å Elise å har precis börjat med vår uppsats. Efter ca 6 timmar har vi nu tröttnat och har fet ångest och tog oss en sväng in på fejan. Här kunde vi då hitta din eminenta blogg som bringar till mycket skratt å tankfullhet. Vi vill härmed meddela att för att vi ska klara av att skriva vår uppsatts kommer vi slaviskt att följa er på bloggen. Fler glada, roliga och tänkvärda inlägg väntar vi på med spänning...Haha ha en underbra resa. Hälsningar Maria å Elise (flickorna i din dröm)

    SvaraRadera
  4. haha ni e goa :D klart ja fortsätta uppdatera... vet ju inte hur internet kommer funka där nere men ska försöka uppdatera så ofta som möjligt! lycka till med uppsatsen!

    SvaraRadera