lördag 15 oktober 2011

Tre dagar, jag packar

Igår blev en helt fantastisk höstdag i Borås! Bästa dagen på länge. Den avslutade mycket angenämt med en bit oxfilé o ett glas ött på Byns Bistro. Idag är en lite mer panikartad dag då jag känner att jag inte har något förberett inför resan, jag har inga väskor varken till handbagage eller skicka-vid-sidan-om-bagage, jag har inte några passfoton med mig som kan behövas för att få visum, jag har ingen röd snusnäsduk att ha i kavajfickan och jag är inte världens starkaste miljonär än. Det är mycket som behöver ordnas innan tisdag!

som tur är har jag införskaffat de läkemedel som jag anser är av största vikt.
Panodil - om jag har ont och vill vara snäll mot njurarna.
Ibuprofen - om jag har ont och vill vara snäll mot levern.
Dimor - om jag skulle vilja orsaka mig själv ett tillfälligt paralytiskt ileus.
Malarone - om jag får malariasymptom så kan jag börja behandling och ta mig till sjukhus.
Amimox - om jag känner mig infekterad.
Mygga - om min lever inte känner för Malarone så kan jag gardera mig lite profylaktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar