torsdag 3 november 2011

Lägenhet

Fantastiskt dag! Vilket otroligt lyft på resan det blev idag. Vi har ju tidigare bott i varsitt litet litet rum på övervåningen i ett av husen här på missionen, men idag hände något spektakulärt. Etagegn som är missionens lederska kom fram till oss idag o förklarade att hon ville fråga oss en sak. Jag tänkte genast ”jaha. Oj. undrar vad hon vill? Jaha. hmm, vad kan detta handla om? jag undrar vad som är på gång? Vad står på nu då? Är det något märkligt i görningen eller vad pågår?”. Det visade sig dock att hon det skulle komma många gäster som ska bo här på missionen nu i november och för att alla ska få plats så behövde de våra singel rum. I utbyte fick vi en gigantisk lägenhet med stor hall, eget kök, egen dusch, två badrum, vardagsrum, matsal, fyra sovrum och med egen uteplats. Vi höll på att trilla av pinnen när vi insåg hur göttigt vi skulle ha det vår resterande tid här. Så nu sitter jag och skriver i vårt stora fina vardagsrum och känner mig som om jag har vunnit 25 000 Birr i månaden i 25 år.

3 kommentarer:

  1. Haha Gött! Ibland är livet rättvist!

    Har ni funderat på att sätta upp kameror i huset och sända ut dem i etern och på så vis ha ett Etiåååpiskt Big Brother! Inga utröstningar men ni kan få rösta in mig!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Följde DB9an med eller tog ni den på loppis? ;)

    SvaraRadera
  3. haha karl ingen dum idé! jobbigt med internetuppkoppling osv bara... men du ska lätt röstas in!

    micke - all inclusive

    SvaraRadera